Moja stara ulica

Prošetao sam danas svojom starom ulicom. Onom po kojoj sam prosuo detinjstvo i načeo život. Hah, šminkaju staru damu, presvlače je novim asfaltom, pa mi je uskraćena uobičajena vožnja praćena zaboravom i prosto sam prinudjen da se suočim sa prolaznošću koju inače uredno izbegavam drugom i trećom brzinom.

Pozdravila su me dobro poznata igrališta, neka već stara i oronula, neka doterana kao stare frajle. Nekim klincima vratio sam loptu koja mi je, verovatno sa razlogom, izašla u susret. Na tren, u flešu, kao u Fon Trirovoj ’’Evropi’’, crno belo poprimi boje koje sam, nekada davno, tiho smestio u dno duše…  I zaboravio…

Neke breze i vrbe, nekad tek mladice, sada već pravo veliko drveće, podsetiše me da su se u medjuvremenu menjali kalendari… Čuj – kalendari, hah, ma, čitave ideologije i epohe… Skromne grančice postale su krošnje kroz koje se više ne vide prozori u koje sam nekada škiljio…

Terasa jednog starog, odavno odseljenog druga, na kojoj smo krišom uranjali u zavisnost od duvana i još koječega, zastakljena je. Kao i mnoge druge, primećujem. Ljudima danas smeta otvoren prostor, granice su zakon, one nas štite od svega…

Uz gomilu novih, prepoznajem i par grafita koji svoje postojanje mere decenijama.

’’Gde si, stari…?’’, namiguju…

’’Heh… Tu negde, valjda..’’, odgovaram…

Stepenište na kome sam pao jedne zime žureći u bioskop (ili žureći u bilo šta drugo što se zove životom) bolesno je, okrnjeno, načelo ga je klizište. Tužno trpi moj višak kilograma i pruža mi, skromno, zardjalu ogradu da bude oslonac srednjim godinama i teretu sećanja koje se smestilo u grudi večeras.

Garaža u prizemlju zgrade koju smo koristili kao okvir gola i dalje je ista, samo umorno siva umesto moćno crna kakva je bila. Ne, iznad više ne stanuje brka koji nas je razjurivao zbog buke. Iznad neka domaćica prostire veš na doradjenoj terasi koje tu ranije nije bilo.

Iza moje stare zgrade mali prostor obrastao u travu i korov. Heh, tu su se nekada davno igrale ’’ozbiljne’’ utakmice, trava nije imala kad da nikne jer su je gomile malih patika sabijale u suvu zemlju i sanjale pobedu… Gol… I prave, velike terene… A sada mi deluje tako minijaturno. Tja, ali sada nemam pogled onog klinca sanjalice, sada merim jebene kvadrate…

Sa druge strane ulice vidim grupu klinaca kako ’’gluvare’’… Smišljaju šta će… U njima, vidim sebe… Gorana, Kisija, Lazu… Šefa… Arsu, Bojana… Cakija, Kulsa… Jasnu, Snežu…

I još neke…

Jebo te…!

Pa, tu sam, koliko juče, gurkao autiće, u barama punio plastične špriceve koje su nam davali na dečijem dispanzeru ako ne plačemo kada primimo injekciju… Pikao loptu i odbrojavao za žmurke…

A sada proveravam kvalitet novog asfalta…?

A izmedju juče i sada…? Prolete nešto kao život, heh…

18 thoughts on “Moja stara ulica”

      1. E, pa ja sam u drugoj polovini 80’… 😛 Videćeš kako je čudno prošetati istim ulicama za desetak godina… Nije problem u pejsažu, problem je negde unutra… U svemu je problem… Ako se to problemom može nazvati… Nije ni problem… Samo je nostalgija… E, da, i nema argumenata nikakvih, hahaha… Samo tuče po adrenalinu ili čemu već… A ti ćeš mi jednom opisati zašto je to tako… 😛

  1. Pre nedelju dana sam, noseći torbu do kola, prošao pored grupe klinaca koji su igrali kockice ispred obdaništa, tamo gde sam ja to isto radio pre 13-14godina….a jedan mali me pita ČIKO, KOLIKO JE SATI?

    1. Hvala, Saša… Čoveče, već skoro dve decenije živim u ubedjenju da je to Vendersov film, gledao sam ga najmanje tri puta. Neverovatno… Hvala još jednom…

  2. Сви имамо једну улицу, један парк, једно место, нешто што нас врати у рикверц и постанемо свесни пролазности живота. У ствари не пролазности, тога смо свесни, већ брзине којом тај живот пролази…

Ostavite odgovor

