Posebna pesma

6. avgusta pre trinaest godina na svet je došao moj sin.

Tome je prethodilo 36 sati, dakle, dan i po velike borbe za život koju su vodili on i njegova mama, moja draga supruga. Već u tih 36 sati pokazao je koliko će biti istrajan, trpeljiv i jak, uporan. Već u tih 36 sati, još pre nego što se rodio, iskusio je i surovost sveta i radost pobede i života.

Od tada pa do danas, samim svojim postojanjem i bićem ne prestaje da me čini ponosnim i srećnim.

A tada, tog 6.avgusta, oko podneva, tačno u vreme kada je udahnuo vazduh i pustio krik pobede, bespomoćno iščekujući ishod, pošto sam bezbroj puta izmolio sve psalme i molitve koje sam znao, napisao sam pesmu-molitvu. Kada sam je završio, zazvonio je telefon i saznao sam srećnu vest.

Evo te pesme koja za mene ima poseban značaj.

 

6.avgusta 2000., oko podneva…

 

Gospode, evo…

Život sam svoj o zid okačio

pa ga pustio

da se rula i okreće

u bezbroj pravaca

i hiljade slika,

kao loš film koji se preliva po platnu.

 

Ne znam

bih li nešto dobro

mogao

iz njega iscediti…

Samo kal

i komina.

Ništa,

Gospode.

Obično ništa

na desnom tasu Velikog Suda

koji se,

besmisleno lagan,

visoko uzdigao

i

sasvim jadno

pred Tobom stoji.

Na levom

ceo ja

i sve ostalo sa mnom

po dnu se vuče.

 

Gospode, evo…

Život koji mi dade

u slanu se kap pretočio

i preti

da se odvoji

od vrha brade.

 

Bez ikakvih prava

stadoh

ovde,

pred Tvojim likom,

tražeći milost

za mali fragment

nežnog lica

i nevinih očiju

koji se bespomoćno nazire

na poslednjim

zarulanim  rolnama.

I molim,

dopusti

da u plaču novog početka

prepoznam

sve nas

od prapočetka

do danas.

To je sve što imam

da priložim na prazan tas

Tebi u slavu,

a sebi

u nezasluženi

a tako nasušan

pomen.

 

posebna pesma

57 thoughts on “Posebna pesma”

  1. Амин!
    – као коментар на Твоје речи.

    Сину срећан рођендан. После ове приче схватам додатну симболику имена које носи.
    Мами честитке на победи у најважнијој борби, а теби свака част на породици коју имаш, на вредностима које негујеш…

  2. Amin.
    „Zatrazi ciste duse i dace ti se“ … pade mi na um dok sam citala, prelepo je.
    ….Nek je sa srecom rodjendan, svako dobro Vam zelim, familijarno 🙂

  3. Nek je dečaku srećan rođendan, njegov veliki Dan pobede! Nek je srećno i vama kojih je i on deo! Ima li veće pobede od rođenja, veće borbe i nagrade od života! Pozdrav srećnoj porodici.

    1. …i mami, zbog pobede u borbi za život bića koje je devet meseci nosila pod srcem.
      Neka pobede sve majke koje se svakog trenutka, na celoj kugli zemaljskoj bore.
      Neka pobedi i jedna, meni važna, koja se danas bori…

  4. Srećan rođendan Čoveku, neka vazda sa srećom pod ruku kroz život ide…a Tebi…Poštovanje …molitva od koje bukvalno dah zastaje i suze krenu….

    1. Ma, napravićemo… 🙂 Hvala, Šapat. Btw, danas sam šmirglao neki stočić u jednom dečijem igralištu i slušam klince kako se igraju. Jedna curica neprestano kuva ručak od koječega i stalno zove ostale: “Rruuu-čaaak!“, a oni svi dotrče… 🙂 Ne znam zašto, ali kada si pomenula tortu, ova slika mi je pala na pamet… 🙂

  5. Мало касним са честиткама… Тек данас прочитах овај чланак… Хвала ти што поделио си ову песму са нама, а мајци и дечаку све честитке, и сав благослов од Господа за твоју породицу желим!

Ostavite odgovor

