“Zrenje“ – presek i zahvalnost

Prošlo je, eto, nekih pet meseci otkako je moj drugi roman ugledao svetlo dana, pa poželeh da napravim neki presek događaja do danas. To nikako ne znači da se bavim rezimiranjem, ne. Ta priča još uvek teče. Hoću samo da podelim sa vama ovo prisećanje.

Do sada se oko 160 primeraka štampanog izdanja romana ’’Zrenje’’ našlo u rukama ljudi koji su poželeli da ga imaju. Po reakcijama na koje nailazim, siguran sam da je najmanje dva puta toliko ljudi i pročitalo ovu knjigu, a verujem da je taj broj i znatno veći. Ako se uzme u obzir da je reč o ’’samizdatu’’, da iza ovog romana ne stoji nikakva izdavačka kuća, knjižara, da ne postoji reklama osim ovoga što moji prijatelji i ja promovišemo knjigu na društvenim mrežama i po principu ’’od ušiju do ušiju’’, mislim da je taj broj za respekt i da se ova priča može nazvati uspehom.

Ne zamerite mi što ponekad izbacim i ovakav tekst koji jeste na neki način samohvala. Shvatite to kao neki vid reklame i promocije ove moje knjige za koju sa velikom dozom samopouzdanja verujem da je vredna čitanja. Znam da će mnogi reći da ’’danas svako može da izda knjigu’’, i to je tačno. I jeste – i ja sam taj ’’svako’’, jer teško je stići do značajnih izdavača danas, i ja u tome nisam uspeo. To me zaista čini ’’svakim’’, ali, opet, ono što čitaoci kažu o mom romanu daje mi za pravo da verujem da ponekad i ’’svako’’ ume da napiše nešto što bi čitao i ’’neko’’.

Jer…

Komentari su uglavnom pozitivni. Znači mi svaki put kada me neko zaustavi na ulici, u prodavnici, u školi, kada mi pošalje mejl ili poruku, komentar na WP ili FB, i izrazi reči hvale. Većina se slaže u tome da ih je ’’Zrenje’’ vratilo u prošlost i ponovo probudilo emocije vodeći ih još jednom kroz turbulentne godine koje smo proživeli. Slažu se i u tome da su se probuđene emocije zadržale u njima i posle pročitane poslednje stranice i da su se često ponovo preispitivali o izborima koje su pravili. Te komentare ne mogu da vam prikažem i pokažem, usmeni su. Ima tu i ljudi koje uopšte ne poznajem i koji nisu imali ni jedan razlog da me hvale. Hvala im na tome, drago mi je uvek kada čujem da nekome znači ili da je nekoga dirnulo to što sam mesecima pisao.

Ono što mogu da pokažem i prikažem jesu prikazi mog romana koje su pisali moji drugari blogeri. Neću ih ovde nabrajati, plašim se da ne zaboravim nekoga, a to ne bi bilo fer. Par ključnih reči u pretraživaču (zrenje, oblogovan, prikaz, recenzija) dovešće vas do svih njih.

’’Zrenje’’ je imalo i neke prave promocije.

Prva je bila u klubu ’’Tranzit’’ u Zemunu i okupila je, pored drugih dragih ljudi, i lep broj lepih blogera. Roman ko roman, ali meni je značilo što sam uživo upoznao te ljude čije duše tako često gledam na ekranu.

Druga je bila u majdanpečkom Domu omladine. Bio je kijamet, sneg, vejavice, ali Mala sala bila je prepuna. Skoro stotinu posetilaca i sjajna organizacija koju je upriličio Centar za kulturu učinili su da ću to subotnje veče pamtiti doveka. Posle toga, mislim da je ipak moguće biti prorok u sopstvenom selu.

Pored ovih, bile su i tri promocije u lokalnim medijima. Jedna na Radio Majdanpeku, druga u jutarnjem programu TV Bor i treća na talasima Radio Bora.

Nedavno je ’’Zrenje’’ dobilo i svoju elektronsku verziju na sajtu ’’Korisna knjiga’’. I tamo je ovaj roman dobio svoje prve čitaoce. Ovo je značajno iz tog razloga što su poštarine danas izuzetno visoke, čak i kada su susedne zemlje u pitanju (Makedonija, Hrvatska – 700 dinara ili oko 5 evra), a da ne govorimo o dalekim zemljama, a kupovina elektronskog izdanja košta svega 250 dinara (oko dva evra), pri čemu je moguća svaka vrsta plaćanja u bilo kojoj valuti: paypal, kartice, račun na račun…

Naravno, ko god poželi da nabavi svoju štampanu verziju romana ’’Zrenje’’, može to da učini preko mog mejla dejan.zlatic@gmail.com

Cena je 500 dinara.

I, da budem iskren, kada vidim kako neke zanatlije bez problema reklamiraju svoje usluge koje koštaju 800, 1000, 1.500 ili i više dinara, prosto mi je bez veze da se pravdam zašto knjiga ima neku svoju cenu. Ali, ipak ću se pravdati, 🙂 Ona je, inače, tolika da može da pokrpi štampanje naredne i prosečnu poštarinu.

Hvala svima koji su kupili i/ili pročitali ’’Zrenje’’.

Još više hvala svima koji smatraju da je vredelo. 🙂

10 thoughts on ““Zrenje“ – presek i zahvalnost”

  1. Sa nestrpljenjem čekam treću knjigu i odmah se prijavljujem na spisak 🙂 Zrenje i Bezimena su našle svoje mesto na polici sa knjigama, i tu ima mesta za još tvojih knjiga. Vredelo je i vredi pročitati tvoje knjige. Zrenje me je vratilo u prošlost u kojoj je, pored nekih ružnih, bilo i lepih trenutaka. Hvala ti na tome.

  2. Volela bih da je svet drugačiji i da malo više cenimo prave vrednosti, manje kič i komercijalu. No, verujem da ćemo se vratiti na pravi put, ako ne za našeg vremena, onda za vremena naše dece, jer mi imamo divnu decu u kakvim okolnstim nam odrastaju.
    Vreme opisano u romanu je imalo svoje izazove, ovo sada svoje, ali prave ljudske vrednosti su uvek na ceni.

Ostavite odgovor

