Mamfi

Tražim jutros, (nedelja, prošlo 10 sati), šargarepu i ostalu zelen po gradu.

Nema nigde…

Traži ovde, onde, tamo, vamo…

Nema… U praznoj nedelji, naletim na Žiletovu majku…

– Zlajo, zvao me Gaga jutros – zvuči zabrinuto. I deluje zabrinuto.

(Inače, njen Gaga je naš Žile).

– Šta se desilo? – pitam…

– Kaže da je čuo da je umro jedan vaš školski drug… Goran…

– Goran – vrtim već po glavi kako ih ima više…

– Mislim da je Petrović

– Mamfi…?!

– Mislim da je on – kaže Žiletova keva, a meni se već plače.

– On ne živi ovde – kažem…

– Negde u Gradištu – kaže ona…

Ne mogu da verujem… Pre koji mesec izbacio sam sliku negde na Fejsbuku. U grupi generacija ’69. IV-a sa svojom učiteljicom Cicom. Onda se, pre par nedelja, javio Mamfi:

– Falimo ja i Dario Jocić… – zeza.

– Gde ste se izgubili kad smo se slikali? – pitam šeretski i dodajem – nađi fotku sa vama, pa stavi.

Zezamo se, i Mamfi i ja…

Sreli smo se, odistinski, poslednji put pre nekih 12-13 godina… Kad je umro Aca Todorović, jedan vanredno sjajan lik koji je bio poslovođa na održavanju onih ogromnih dampera u Rudniku bakra… Radio sam sa Acom i bio mu na sahrani. Tamo sam sreo starog školskog druga Mamfija… Silno smo se obradovali jedan drugom.

Mamfi…

Sećam ga se kada je odnekud došao među nas. Nije tu bio od samog početka, ne… Ali, onako nezgrapan, jurio je i grabio, između klupa, između redova… Između nas…

Očas posla bilo je kao da je tu oduvek…

Pamtim ga po njegovom Gradištu koje nije zaboravio i u koje je, posle svega, i otišao… I po tom naglasku…

– U Gradištu, da – ponovim njene reči…

– Gaga je baš delovao potreseno – kaže Žiletova mama.

Uh, i ja sam… Pre par nedelja smo razmenili poruke na ’’fejsu’’… Pa, recite posle da fejs nije ničemu…?

– I ja sam – kažem Žiletovoj mami – prosto ne verujem. Pre par nedelja smo razmenili poruke na fejsbuku…

– Proveri, Zlajo… Možda i nije…

– Hoću…

….

Odlagao sam to čitav dan. Pustio sam da šušti lišće, da se rastegne tišina nedeljnog poslepodneva, pustio sam da iscuri nešto Dunava o kojem je stalno pričao…

Večeras sam otišao na Mamfijev FB nalog.

Na žalost, jeste…

Nema ga više.

P.S. Ako neko ima sliku generacije, stara škola, učiteljica Cica… Neka postavi negde ili neka mi pošalje, da postavim ja… Ovde…

1 thought on “Mamfi”

Ostavite odgovor

