Tjeri Koen, “Ne dozvoli mi da odem“

Dojadila nam je ova vrućina, pa smo Boba i ja napravili nekoliko sendviča, uzeli nešto vode i svako po knjigu, seli u auto i otišli na Rajkovu pećinu…

Malo parče uvek uredno pokošenog travnjaka u najdebljoj hladovini prekrili smo prostirkama, zaključili da ćemo sledeći put poneti i jastučiće i zaronili u literaturu i uživanje. Ona se bavila poslednjom Koeljovom knjigom, a ja sam se prihvatio nekog Tjeri Koena, meni nepoznatog Francuza, i njegovog prvog romana ’’Ne dozvoli mi da odem’’

Dakle…

Ovako me je poslednji put ’’drmnuo’’ Kormak Makarti i njegova knjiga ’’Put’’. Jednako i brutalna i nežna, a takva je i ova…

Brutalna. I nežna… I daje nešto više nade nego Makarti…

Isto sam se, posle prvih nekoliko strana, zapitao ’’šta sad ovaj tu…?’’… Rekao bi čovek, skoro pa ništa naročito…

Pripovedač vrši samoubistvo zbog neuzvraćene ljubavi, bla, bla, bla… Milion puta prežvakana tema, pomislio sam…

Ipak, budi se godinu dana kasnije, shvata da samoubistvo nije uspelo, ali se ne seća ničega što se u međuvremenu desilo…

Dobro, de, više ne deluje sasvim bez veze, zanima me da pročitam još malo…

Negde na polovini romana, prosto se nerviram što čitam tako sporo. Želim da vidim sve, do kraja, zanima me njegova sudbina, a sa druge strane, već sam nekoliko puta shvatio da me preskakanje stranica košta vraćanja na iste, tako da to ne pomaže…

Tada sam shvatio zašto je Tjeri Koen dobio i neke nagrade za ovaj roman, iako mu je, izgleda, prvenac…

Kada sam zatvorio korice, shvatio sam da u rukama držim remek delo.

Svaki delić priče je zatvoren. Možda je rabin koji daje neka objašnjenja mogao da se pojavi i jedno javljanje ranije, po mom mišljenju, roman bi tada bio još bolji, ali može i ovako…

Preporuka ko vrata!!!!

12 thoughts on “Tjeri Koen, “Ne dozvoli mi da odem“”

  1. Hvala na preporuci. Inače, mislim da ni jedna tema na ovom svetu nije prežvakana. Zavisi kako se upakuje. Kad pogledaš istoriju svetske knj., pa tu je tako malo različitih tema, sve se vrti oko istih, sličnih, a opet – tako mnogo sjajnih pisaca.

    1. Pa, da… U pravu si. Često se pitam, zapravo… Na raspolaganju nam je svega tridesetak slova i izvestan broj reči… A, zapazi koliko je to kombinacija…!!!

      1. Mnogo mi se dopada ova konstatacija: 30ak slova, izvestan br reci i toliko kombinacija. Nisam razmisljala na ovaj nacin, a kad procitah komentar shvatih koliko je logican :OK: .

  2. Zainteresovao si me postom ❤ . Potrazicu knjigu i rado je pazariti ❤ .
    P.S. A sto mi je toplo oko srca jer vidim da nisam jedina koja voli (sama ili u drustvu) da se opusti i uziva u dobroj knjizi ❤ 🙂 .

Ostavite odgovor

