Шине

Пусти ме само да замислим станицу воза. И шине. Пругу. Оног железничара који чекићем удара метални ритам по точковима вагона.

Само да купим, још једном, ону светло смеђу, дрвено тврду карту, у виду врло малог издуженог правоугаоника. И да седнем на онај отрцани црвено-браон скај седишта у шинобусу који ме вози до Бора. Да још једном на тој прузи ишчитам Сто година самоће и вучем са собом вокмен и до бледила доведене траке касета које свирају нешто налик на блуз.

Застао сам, пре неки дан, на крају познате улице. Последња жута зграда, лево, у 3. октобра. После иде онај бесмислени семафор.

Некада давно, док сам ишао пешке, лишен свих кочница и брзина, одатле је излазио мој другар. Ишли смо у школу.

Овај пут, поред исте жуте зграде стао сам притиском на педалу кочнице и избацујући из брзине. И чекао сам узалуд, свесно. Улаз испред којег сам некада нестрпљиво стајао сада сам гледао у ретровизору. Био је препун реклама које су говориле да су се станови претворили у пословне просторе.

Из жуте зграде више неће изаћи нико познат.

Мој другар и његова породица одавно су у Норвешкој.

Нема везе, волим да се присетим.

То је све.

Квачило, прва, гас. На бесмисленом семафору бирам право. После ћу благо лево иза студењака. Удобно ми је, машина преде, седишта су удобна, музика, грејање…

Али…

Оно ишчекивање воза са седамнаест, осамнаест… И другари који још нису отишли никуд…

Не знам, мислим да бих се мењао, ако је икако могуће…

11 thoughts on “Шине”

  1. Sećanja postoje ne samo da bi nam nanosila bol jer ti dani se neće vratiti..sećanja postoje i da bi nas bar na tren odvojila iz sumorne svakodnevnice…

Ostavite odgovor

