Над “Бдењем“ бди и локална самоуправа

Данас још једна лепа вест у вези са мојим новим романом. Још увек је незванична, али рачунам да је прилично поуздана.

Општинско веће данас је донело одлуку да помогне штампање књиге. Ова одлука обрадовала ме је из најмање два разлога.

Први је тај што је свака помоћ заиста добродошла, јер један овако озбиљан пројекат обичан човек као што сам ја, са једном обичном платом каква је моја, заиста не може да изгура сам. Па чак ни у друштву анонимног добротвора који помаже и више него што може и ја то знам. Зато ће ова одлука помоћи да лакше дишемо на средини овог пута који прелазимо.

Други разлог, иако није материјалне природе, мени је можда и много важнији. Најзад могу да кажем да је моја локална заједница, средина у којој сам одрастао и у којој, на крају крајева, и живим и стварам, стала иза мене, подржала ме. Када изађем на неку промоцију, могу поносно да кажем да је мој Мајданпек учесник наше заједничке приче, да су моји суграђани помогли да Бдење стигне до свог јутра и угледа светло дана.

Важно ми је још нешто. Никакве везе нисам потезао, никога “важног“ нисам цимао, једноставно – послао сам захтев. И Општинско веће га је одобрило. Додуше, делимично, не у потпуности, али одобрило.

Тиме су покрили део средстава… Мени је то, у овој свеколикој беспарици и поштено и довољно.

Општина је, иначе, једина која је за сада позитивно одговорила на мој захтев и на тај начин постала не спонзор, него учесник…

Осталима позив и даље стоји на столу. Не очекује се да ураде не знам шта, него просто да учествују у чудесима живота једне добре књиге.

 

10 thoughts on “Над “Бдењем“ бди и локална самоуправа”

  1. Dejane druže moj, brate moj, da me ne shvatis pogresno, ti si jedini razlog zbog kojeg sam odustao od izdavanja knjige u Srbiji. Ti si jako dobar pisac … ne kazem ti to tek tako, znas to vec, sad sam u stadijumu života gde da nisi dobar, verovatno bi ti to i rekao, tipa prestani da pises, nemas pojma. Ali … jako, jako dobar. To ne kažem samo, vec i svi drugi ljudi u ovom virtuelnom svetu, kao i svi ljudi kojima sam ja davao tvoje knjige da citaju, i koji su iskreno plakali posle Bezimene itd … Posto sam imao kontakt sa nekim izdavackim kucama, zabezeknuo me je njihov stav da recimo ne štampaju, čak i ne čitaju rukopise novih autora. Toga nije bilo ni kod Slobe. Jedan vlasnik izdavacke kuce mi je rekao da ne mogu da rizikuju stampanje knjige jer bi mnogo moralo da se ulozi u marketing, a nema se para, pa je mnogo jednostavnije štampati čak i lose knjige poznatih autora … Sad moram da spomenem Ratnika Svetlosti od Koelja … tragicno, ne mogu da prežalim što sam je kupio … ali je štampana u stotinama hiljada, po celom svetu. Savet bratu: uradi prevod, na nemački, engleski itd posalji raznim izdavackim kucama po svetu … pokusaj tako … covek tvog talenta, ne bi trebao da se zajebava sa kojekakvim lokalnim funkcionerčićima …. mora konačno da se podvuče crta … između nas i njih, bez dodirnih tačaka. Samo treba da verujes u sebe, da si dovoljno dobar, kao sto ja znam, kao sto mi znamo … lica ljudi koja su procitala tvoje knjige mi sve govore … suze na muškim licima ne lažu …

    1. Ау, сад си ме баш дотакао друже… Хвала ти… Знаш, малопре сам сазнао да неки мој школски друг, не знам који, није ни важно, сматра да ја пишем за “жене у менопаузи“… Ваљда је то написао зато што га нервирам из неког разлога који вероватно баш и нема везе са писањем. 🙂
      Предлог ти није лош, заиста… Ипак, не знам јеси ли прочитао “Зрење“… За то ни не треба превод, довољна је дијаспора… 🙂

      1. Poslao si mi je … evo je na polici … da to je bas neka nasa jugoslovenska prica … Bezimena je sa druge strane prica za ceo svet … okreni malo paznju ka svetu, ka stranim izdavacima … posle ce ti biti mnogo lakse i sa ovim nasim … a sto se tice tvog drugara … bedno, nekako i smesno … pa valjda ti reci jednog Stanimira Trifunovic znace vise od tamo nekog skolskog koji te ne voli inace iz pitaj Boga kojih razloga … ti si sjajan pisac … plakao sam dok sam citao tvoje knjige … toliko.

Ostavite odgovor

