Како је протекла мајданпечка промоција романа “Бдење“

Прошло је нешто више од 24 сата од промоције мог новог романа Бдење у мом родном Мајданпеку и време је да пренесем утиске и атмосферу са овог догађаја. Он у оквирима свеколике блогосфере јесте сићушан, али важан је мени и једном делу вас који ме пратите, па осећам потребу и обавезу да то учиним.

dsc_0320

Рекох те вечери, кажу да није лако бити пророк у свом селу. Увек ме пред догађај мало заплаши та чињеница, те сам око пола седам са неком тињајућом тремом посматрао празне столице које ишчекују посетиоце.

На свакој од њих лежао је мементо, мали знак пажње за оне који дођу који ће га понети кући као успомену. На њему, лого Нове поетикеЦентра за културу, али и цитат из осврта наше Марине Мајске на роман, као и мали одломак из Бдења.

dsc_0321Читав програм осмислио је, технички и идејно припремио овај момак десно, мој другар, Славко Милановић. Бескрајно креативан лик, начитан, елонквентан, права ризница података. Лево је Драган Клческо, легенда технике свих мајданпечких догађаја из области културе и програма за младе, од некадашње дискотеке, до данас. Овај у средини је онај утремирани тип.

????????????????????????????????????

На срећу, дошла је Душица, моја колегиница из времена када смо заједно радили у локалној Радио телевизији Мајданпек. Она је водила овај програм. Да направим малу дигресију, све нас су убеђивали да ће информисање бити много боље када сви медији буду распродати и у приватним рукама. Приватна телевизија која је купила остатке тог нашег локалног медија није била присутна синоћ. Не љутим се, наравно. Они ће потражити профитабилније вести – смрт неке бебе, саобраћајну несрећу, било који други, трагичнији или непристојнији ријалити. Култура одавно више није вест. Ово помињем тек зато да подсетим на смешне бајке које су нам причали онда када су на силу гурали локалне медије у приватне руке.

И поред мојих стрепњи, људи су ипак дошли. Пристизали су и пристизали, и више од стотину посетилаца више није имало где да седне, па су неки стајали.

????????????????????????????????????

????????????????????????????????????

????????????????????????????????????

Да ли да још једном нагласим да ми је срце пуно…? Не знам да ли је тешко бити пророк/писац у свом селу. У овом мом изгледа да није.

Има и она друга слика.

Можда јесте тешко бити пророк у свом селу када тражите спонзоре за штампање књиге, ја јесам то искусио. Већина фирми којима сам се обратио није ми ни одговорила. Две су ми одговориле негативно.

Нема везе.

Знате већ другари, а и они ће то схватити, кад тад, ако већ нису, ја нисам тражио помоћ, ја сам им понудио да буду део једне лепе приче. Ове, која управо тече…

Ту моју понуду препознала је и прихватила Општина Мајданпек. Они су ми помогли. И они јесу део те моје лепе приче и хвала им на томе. Драго ми је што то могу да поменем кад год ми се пружи прилика.

Ту понуду препознало је и преко стотину људи који су били на промоцији којима такође дугујем неизмерну захвалност зато што су тај догађај учинили посебним и другачијим. Захвалан сам и свима онима који и поред добре намере нису успели да дођу. Свакодневица нам неизоставно намеће обавезе и околности на које не можемо да утичемо, и наравно да то разумем.

????????????????????????????????????

 Светла су се погасила, кренуо је први филм, после кога је, у име Центра за културу, добродошлицу присутнима пожелела Сузана Филиповић, директорка ове установе. Искористићу прилику да похвалим све људе из Центра за културу који су учествовали у организацији. Били су предусретљиви, љубазни, вредни. Свака им част.

????????????????????????????????????

 Горе, из пулта где су седели реализатори програма, Славко и Аца, кренуо је и други филм, који је реализован у сарадњи са мојим пријатељима, колегама, блогерима, другарима: Владаном, Ољом, Неном, Негом, Радом, Љубицом, Наташом, Меримом и Небојшом/Киром.

????????????????????????????????????

 После тога, кроз један, надам се неусиљен и колико је то могуће спонтан разговор, на бини смо представили мој нови роман. Са мном су се тамо нашли већ поменута Душица која је била модератор тог разговора, затим мени драга пријатељица, пасионирани заљубљеник у литературу и неко ко је прочитао све моје књиге, др Зорица Спорић, као и мој млади колега не само по перу, већ и по послу који обављамо, песник Спасоје Јоксимовић.

????????????????????????????????????

Захвалио бих се овом приликом Николи Поповићу и Мирославу Микију Балабановићу, власнику фирме Флеш Пек који су одрадили онај често неприметан, али можда и најважнији део посла – снимили су све ово да остане у архиви нашег малог места.

Суграђанке уметнице, Тања и Дали, даровале су ме својим делима и могу да им обећам да ћу им се реванширати, а Пеко Лаличић, наш, мајданпечки писац и афористичар, члан УКС и, од данас, Матице Српске (на чему му од срца честитам), осим комплета књига подарио је и коментар којем сам посветио претходни пост, а који мени много значи.

Моја супруга, Боба, потрудила се око послужења, слатким и сланим кифлицама. Додаћу томе и неизмерно стрпљење које има када сам ја и моје писање, којем никако да назре крај, у питању.

На крају, али не и најмање важна, рекли би западњаци, а ја бих додао – као јагода на шлагу… Моја комшиница, пријатељица, колегиница и лекторка и рецензенткиња моје друге књиге, Марија… Послужење је обогатила својим пројицама, програм новим позивом да објавим збирку кратких форми са блога, а мене познанством са њом…

Другари, нек сте сви живи и здрави…

Хвала вам…

17 thoughts on “Како је протекла мајданпечка промоција романа “Бдење“”

  1. Дејане, хвала теби на указаној части да на неки начин будем део ове приче. Погледала сам све слике и видео прилоге и одлично је успело. Честитам још једном, од срца 🙂

Ostavite odgovor

