Мој ћале и његова лична карта. Трајна и без чипа.

Ћале болује од Алцхајмера.

Приметио сам да се слабо сећа ствари које су се догодиле ових дана, али бистро се сећа свега што се догодило некада давно. Сећа се чак и Румунке Ане Паукер о којој ја нисам имао појма, али када сам прогуглао схватио сам да је постојала.

Спуштамо се данас, нас двојица, из оног нашег двособног стана,у којем сам одрастао,  у Капетанској, тек изнад Болнице…

До некадашњег СУП-а, данас Полицијске управе, можда 700-800 метара… Уз његов штап и ситан корак, путујемо дуго, скоро фудбалско полувреме. Изнад нас ведро небо. И млазњак који са истока иде на запад.

– Види – кажем – данас у свако доба прелећу авиони, а када сам био мали једва по неки…

– Видим – каже – али када сам ја био мали…

– Уопште нису прелетали – довршавам реченицу.

Он направи неколико корака, па каже:

–  Нису. Али, једном су прелетели енглески авиони, ваљда су бомбардовали Немце. Тада сам први пут видео авионе.

– А јеси ли видео некада немачке авионе?

– Нисам.

Савладавамо кривину око поште…

– Јеси ли видео Немце? – питам.

– Јесам. Сећам се, један ми је нудио парче хлеба, остало му од ручка.

– Јеси ли узео? – питам.

– Нисам – одговара.

– Био си сит? – питам.

– Нисам. Био сам гладан. Увек смо били гладни.

– Па, што ниси?

– Нисам хтео – каже.

Спуштамо се до “турчинове“ куће ћутке.

– Јеси ли видео четнике? – питам.

– Охо – каже, и жмури, не питам даље. Било их је много.

– Да ли је било партизана? – питам.

– Било је. Тројица – каже. Два имена се сећа. Трећег не.

– А после рата – питам – сви били партизани?

– Сви – каже ћале и плаче. Не због партизана, четника и идеологије, него, чини ми се, због младости.

Стигли смо до његове личне. Трајне. Без чипа.

6 thoughts on “Мој ћале и његова лична карта. Трајна и без чипа.”

Ostavite odgovor

