Трагом старих блогера

Блогери су у највећој мери престали да ме прате.

Изгледа да је већина отишла на ФБ групе и којекуде…

Можда би и ја требало да се преселим тамо. Још увек живим у уверењу да људи још увек отварају своје “ридер“ листе на “Wordpress-у“. А вероватно то не чине.

Слична ствар ми се у своје време, пре десетак година, догодила када је реч о YT. Имао сам свој канал који је поносно бележио преко 7 милиона посета. Имао сам тамо и неке другаре, YT-бере. Силно смо се забављали неко време, а онда су одједном нестали. Касније ме је неко од њих обавестио да су на “Фејсбуку“ и да је тамо сјајно зезање…

Тада сам активирао свој налог на ФБ који сам имао пре многих од њих, али догодило се оно што сам и очекивао. Док нисмо имали имена и презимена, боље смо се слагали.

Бар је у мом случају било тако.

Пошто смо открили идентитете, бивало је све мање занимљиво.

Када сам схватио да се од мене непрестано очекује да се правдам и извињавам што је Милошевић био председник, Драшковић опозиција, а Шешељ нешто између, напустио сам ту заједницу, већину њих сам “анфрендовао“, ако смем да искористим тај “фејсбуковски“ израз. Мислим, док се није знало одакле сам, о томе нисмо ни разговарали.

Наставио сам да на миру будем сасвим обичан тип који не мора свако мало да се правда, и који не тражи од осталих да се правдају, и у овом бескрајно великом свету дружио се са сасвим другим људима.

Но, добро…

Удаљио сам се од теме, мада можда нисам од суштине…

Налик на YT-бере, мало, по мало, нестали су и блогери… Изгубили се по групама… Различитим. Овде некако сврате да напишу оно што имају, па трк назад на “фејс“ да то поделе. Не желим да будем погрешно схваћен, не мислим да је то нешто лоше, али дуго сам зазирао од тога захваљујући поменутом искуству. Ипак, чини ми се да, уколико хоћу да овај блог и даље живи, морам да се запутим њиховим/вашим стопама.

Ваљда ћу успети да вас негде тамо поново пронађем.

40 thoughts on “Трагом старих блогера”

  1. Ironija je da pre nego se pokrene video koji si postavio prvo sledi Vuciceva predizborna reklama sa ljudima koji govore svoja imena. Da se najezis koliko je jezivo.
    A sto se posta tice, potpuno te razumem.

  2. Isti slučaj i kod mene ko što je navela @Zevsova ćerka, al’ eto preskočih prečku. 🙂 Hej, da Ti pišeš, to je važno! Na FB-u i tako tim stecištima bi sve išlo ka tome da se pretvoriš u animatora i klovna. I naravno, da šta imaš da sročiš da sročiš u jednu prostoproširenu rečenicu, jer je pažnja mnogih kratka i leteća.

  3. Zaista mi je žao.
    Od kad sam slomila ruku, mnogo manje sam na netu, ne stižem. Posao, put do posla i natrag ukupno tri sata, a do petka odlasci na fizikalnu, pa vežbe još jednom kod kuće, sada nema više odlaska u dom zdravlja, ali dva puta vežbe kog kuće po oko sat vremena. Uglavim da kratko bacim pogled, a nekad ni to. Uz to, moram da donosim posao kući.
    Verujem da će uskoro biti bolje.

    1. Хеј, али не критикујем ја никога овде, не осећај се прозваном. Само констатујем да су се околности промениле. 🙂

    1. Па, сад, шта знам… Није да ме не занимају јер тамо има много наших другара одавде. Него, некако, немам, брате времена, ја једва стигнем овде да прођем кроз ридер листу. 🙂

  4. Pa meni se cini da te citaju … meni vise niko ne cita 😀 verovatno zato sto i ne pisem nista … godinama ne koristim fb, nekako mi ne lezi. Razmisljam da ga upalim sad kad odem ali nemam pojma, nesto mi se ne pali, pogotovo nemam potrebe za njim od kad su se pojavili viber, whats itd

    1. Не знам, статистика не показује баш неку читаност каква је била некада. Користим ФБ, навукао сам се, свратим сваки дан бар на кратко. Иако, признајем, много сам већи овисник о Твитеру, тамо проводим више времена.

  5. Ne zameri, ali ja za tebe i mnoge „stare“ blogere, saznah preko Fb. Možda zato što nisam na WordPress platformi. Nije mi legla, neće da se prešaltuje na srpski, a da se „svađam“ sa engleskim ne bih baš toliko, nije moj native language 😉 Znaš šta, važno je da pišeš, a ti to dobro radiš 🙂 Pozdrav.

    1. Мени је СВЕ на српском… Мада, сад је и вордпрес нешто мењао, и ја се мало теже сналазим. Ако хоћеш да покушаш, могла бих ти помоћи 🙂

    2. Хвала, Оља. Ма, ја сам овим постом хтео да најавим да ћу покушати тамо да се активирам колико могу, мада сам танак са временом. И тако… Хвала на лепим речима.

  6. Толико ме свугде има да ме нема нигде 😉
    Мени је дуго требало да смислим начин да пратим и блогове који нису на вордпресу, а да не затрпавам мејл и да не будем у 200 група на фејсбуку. Сад сам нашла начин… и свако јутро, уз кафицу, прочитам омиљене блогере 🙂 Не искоментаришем увек (поготово што ме на неким блоговима на вордпресу апсолутно игнорише), али се трудим да увек оставим траг ако ме је текст „додирнуо“ 😉
    Баш сам пре неки дан прочитала онај твој о Бдењу које се вратило кући, и ставила га на списак да га искоментаришем кад дође време (јер још увек није дошло време 😉 )
    И тако… Пиши ти нама, има нас који те редовно читамо, не брини 🙂

    1. Генерално је опала активност људи на мом блогу. Не мислим на свиђања и коментаре, него уопште, број посета се значајно смањио. То ми говори да људи више не стижу да читају ридер листу, него блогове прате на друге начине. Групе на фејсу су, претпостављам, један од њих. Ваља се уклопити, то је све, а матори типови као ја по природи су инертни. 🙂

      1. Мислим да квалитет, на крају, нађе пут до читалаца…
        Мислим да је већи проблем то што људи, углавном, све мање читају, било шта (дуже од једне просто проширене речнице), заглупљени разним ријалитијима „јер нема шта друго да се гледа“, удубљени у своје светове са слушалицама које су им срасле са ушима, па не могу да их ваде из ушију ни кад причају са неким!
        Можда ће ти групе на фејсу донети већи број посета, покушај…

  7. Ja te redovno čitam OVDE! Retko kad uđem u nečiji blog preko fb-a. Fejsbuk je i inače prevaziđen, po meni, za ovakve stvari. WP je platforma za postove. Mene lično jako nervira kada se neko ovde ponaša kao da je na fejsbuku.
    I da, ja gotovo da uopšte nemam nikakve komentare. U odnosu na ranije, kada je bilo postova i sa po pedesetak i više „osvrta“ na tekst, gladak pad, vidim. No ok. Statistika kaže drugačije. Imam utisak da ljudi više nemaju šta da kažu kada nešto napišem. Sačekaću još neko vreme ne bih li shvatila zašto. Nisam htela o sebi… već na primeru…

    1. Да, мада, у мом случају статистика каже да је и број читања драстично опао. Ту је вас неколико блогера “од раније“, има и неколико нових, али број посета вишеструко је мањи него пре две-три године. Оно, јесте да и ја много ређе пишем, али говорим о данима када избацим пост. Иначе, и ја тебе читам искључиво преко ридер листе коју и даље пратим, некада свакодневно, а некада ређе, зависно од обавеза. Ипак, тотално осиромашена статистика мог блога говори ми да се блог-постови данас прате на други начин. ФБ групе су вероватно један од њих.

  8. „Rasut u komade“ kaže jedna pesma Miladina Šobića. Otprilike sam i ja rasut fb,yt,tw,wp. A realno nisam nigde. Tja. Najgore je što nikako da krenem u potragu za nekakvim flokulantom da promenim stanje.

    1. Реално, у праву си. Тешко је пратити (пажљиво) и само једну друштвену мрежу, а камоли све ово где смо се растегли.

  9. Šta da ti kažem… Takav sam i ja osećaj dugo imala kad sam prešla na svoj domen. Mislim da retko ko više „živi“ samo od toga da ga neko čita preko ridera. Sada je u ponudi toliko toga, ja većinu ne stižem da čitam – ali često propustim vas, moje drage drugare, a i neki od vas ne stižu više do mog bloga… pa su grupe sada jedini način da se „nađemo“. Jednom sam pomislila – možda im se više ne sviđa kako pišem… a onda vidim neke druge ljude koji dolaze i shvatim – ovo je nebo preveliko i samo retki, a mislim da ni tih retkih više nema… žive od toga da ih neko ciljano prati. Zato, podeli tekst… sve se menja, a mi se pomalo prilagođavamo.

    1. Не, али мени је увек било жао када неко од вас отвори свој домен, јер је мени било најлакше да вас пратим преко ридер листе. Преко ФБ то је много теже.

  10. Mi nismo samo svedoci i učesnici „komunikativnog delirijuma“, koji se ospoljava u obavezi da komuniciramo i oglašavamo, u toj neizgovorenoj ali podrazumevanoj prinudi da budemo umreženi i dostupni, raspoloživi za prijem i razmenu poruka, mi smo danas, potpuno opijeni himerama slobode govora i varljivom nadom da će se naš glas čuti, prevideli jedan u osnovi perverzni obrat. Moguće je da nam je u epohi buke promakao paradoksalni imperativ da istovremeno ćutimo i da se oglašavamo. Štaviše, sve je primetniji fenomen rastakanja svojevrsne ceremonije govorenja pred nadiranjem sveopšte klime brbljanja. Ćutanje predstavlja pokušaj da se kao jedan od najzanimljivijih komunikativnih fenomena sagleda u njegovim različitim ospoljenjima, kao što su neizrecivo, prećutno, ućutkivanje, pravo na ćutanje itd. Ćutanje kao izbor danas, paradoksalno, predstavlja vid otpora prema razularenom iskazivanju i time, možda, poslednju odbranu smislene komunikacije.

    (Zorica Tomić)

    1. Ово је много лепо речено, заиста. То јесте парадокс. Можда чак и нека врста казне, налик на ону када су људи почели да причају различитим језицима.

    1. Бољи човече, држим ти палчеве. То што немаш интернет донекле је хендикеп, али има и елементе благослова. Слично је и са животом на селу. Али, надам се и желим ти да успеш. У свему. Јер ти то заслужујеш. Рачунам да ће доћи најзад неко време у којем ће зрна бити зрна, а кукољ кукољ.

  11. Hej, jedino se zaradujem tekstovima vas blogera kada mi pristigne e-mail,
    nemoj mi to uskratiti!

    26. март 2017. 22:58, oblogovan је написао/ла:

    > oblogovan posted: „Блогери су у највећој мери престали да ме прате.
    > Изгледа да је већина отишла на ФБ групе и којекуде… Можда би и ја требало
    > да се преселим тамо. Још увек живим у уверењу да људи још увек отварају
    > своје “ридер“ листе на “Wordpress-у“. А вероватн“
    >

    1. Нећу, без бриге. Нисам мислио да се скроз преселим тамо. Писаћу и даље овде, само ћу оно што овде напишем покушати да чешће поделим и тамо. 🙂

Ostavite odgovor

