“Свици у тегли“, Слађана Кручичан

Још када сам прочитао осврт Оље Ристић, пожелео сам да прочитам књигу “Свици у тегли“ Слађане Кручичан. Пошто је од тада прошло релативно доста времена, заборавио сам једну чињеницу која је мени била врло занимљива – ауторка је женског пола, а главни лик је мушкарац.

Зато, када сам почео да читам, било је оно: “чек, чек, да ли ово она пише у мушком роду…?“

И заиста је тако. И пазите сад ово, то је Слађанин првенац, и она се одлучила за тако нешто. Веома храбро. Признајем, ја никада не бих умео да напишем чак ни причу из женског угла, и био сам помало скептичан према овој “авантури“ у коју се упустила ауторка. Али, сада, после затворених корица књиге, јавно јој одајем признање и тврдим да је без грешке водила мушки лик кроз цео роман. Ни за тренутак није испала из колосека.

Напротив…

Пошто је Душан, главни лик, мојих година, могу само да истакнем да је Слађана врло темељно проникла у наше поимање ствари, до неких детаља који могу само нама, мушкима, бити познати. Свака част, не да је прелазна, него је и одлична оцена.

Свидело ми се и све остало.

Прича је питка, занимљива, неусиљена, заокружена. Обрти су довољно неочекивани, али сасвим реални. Ни за једну ствар у овом роману не може се рећи да није могла бити стварна. Чак је и стил писања онај животни, свакодневни говор, тако да, што рече Оља, имате осећај да вам Душан прича своју причу уживо, а не да читате књигу. Ја бих још додао, као да се то дешава у његовом природном окружењу: кафани или свом стану пуном књига, са обавезном ракијицом или пивом и “пљугом“, комбинацијом која је лек за све. (Што се пива тиче, локалпатриотски посебно поштујем Душаново омиљено, “Зајечарско“)

Саркастични, увек алкохолом донекле дозирани интелектуалац Душан, неретко унесе и дозу здравог хумора на свој или туђ рачун, па причи, кад се сагледа у целости, заиста ништа не мањка. Понајмање оно најважније – да вас вуче да видите шта је било после. А ова вас вуче.

Топла препорука. Набавите свој примерак, нећете се покајати.

4 thoughts on ““Свици у тегли“, Слађана Кручичан”

Ostavite odgovor

