Децо, само пустите воду на крају

Када погледам какву пустош моја генерација оставља иза себе, помислим да је и библијски потоп према људској врсти био милостивији него ми према својој деци.

Распала економија, затворене фабрике, девастирана пољопривреда, осећај апсолутног понижења, и то понижења у сваком могућем смислу: националном, домаћинском, радничком, социјалном, људском.

Плашимо се, бре, да нам не сврате гости јер немамо чиме да их послужимо! Задужујемо се код банака да прославимо Божић и Васкрс, рођендан детету… Већи део не може ни то.

Наша генерација задужила се толико, да смо будуће генерације, своје синове, кћери и унуке, предодредили да буду робље које ради само за враћање кредита. Све око себе смо затровали непотизмом, партократијом, неморалом, ријалитијима, лажним вредностима… Све је сведено на фарсу, све је обесмишљено. Све је имитација. Имитација нормалног живота, и сви се правимо да је све у реду.

А није. Ништа није у реду. Не само последњих година, од наше младости није у реду, и пре ње. И када год смо узели да нешто поправимо, додатно смо покварили. Ми смо фалш-мајстори, причамо да умемо, а сва наша бурад више не држе воду, иако ми још увек нисмо отишли, још смо ту и – и даље мислимо да је наш начин најбољи.

И даље седимо и посматрамо са неког балкона, као она два матора мапетовца и, просто речено – кењамо. У општој пустоши и беди као јединој заоставштини коју смо наменили деци која долазе после нас, ми и даље не умемо ништа друго него да – тупимо.

И док клинци, не само један, него хиљаде њих, свуда око нас, јасно кажу: “Цар је го!“, ми се питамо ко их плаћа. Ми, који смо свет направили оваквим какав је, ми смо те “моралне громаде“ које постављају то “кључно“ питање: ко их плаћа?

Ми, који пуни среће пишкимо и какимо у пелену док радимо за “страног инвеститора“, питамо се који “странци“ плаћају наше клинце да се боре за своју слободу и за право да остану у овој земљи…?

Децо, нек сте живи и здрави, знам да глупи нисте. Желим вам да не угасите светло на крају, то је био један од “наших“ слогана.

Ви само пустите воду.

За нама…

18 thoughts on “Децо, само пустите воду на крају”

  1. medju prijateljima na fejsu imam bivseg momka, profesor na fakultetu, autor…drtina ko ovi tvoji. kad citam njegove prostacke botovske komentare…pitam se kad je u medju vremenu postao svinja. ili je to slinava osobina nas sto smo iznikli na ovim prostorima medj dva neprikosnovena i okrutna carstva..pusto tursko i prusko

    1. Ni meni nije jasno kad su drtine postale botovčine. Prostački komentari uz nepravedno gašenje svetla, podmetačine i saplitanja samo raskrinkavaju njihovu slinavost, doduse davno je raskrinkana, ovo je zavrsnica, bar se nadam. Zemlja u kojoj se studenti bune i imaju razloga za bunt ne moze biti demokratska zemlja. Svi koji su posteno stekli diplome treba da stanu danas uz ove mlade ljude. Dole lazne diplome i plagijatori. Najneobrazovanija vlast u istoriji Srbije. Pa, dokle vise?
      Bravo deco!

  2. Drago mi je što sam se jaaaaaaako prevarila – misleći da u njima nema snage. Ima, i razumeju i spremni su da istraju. Njima su, slušam ih, neke stvari bile jasnije nego većini odraslih. Ovo je njihov trenutak i možda je to onaj koji će tim povlačenjem vode odneti sav onaj talog koji mi nismo umeli, znali, imali snage, prerano poverovali, predugo ne delali… Ne znam, ali tekst je bomba, deca su nam bomb(on)ice…

Ostavite odgovor

