Стереотип

Врло често када у неком разговору поменем да волим своју земљу, свој народ, или када просто кажем да сам Србин, са друге стране чујем констатацију која ме у исто време и вређа и засмејава: “Не знам за тебе, али ја не мрзим никога.“

Дакле у овој земљи се развио тај стереотип који је потпуно бесмислен и просто не прихватам да је нормално да ико ко држи до сопствене интелигенције може да се држи оваквог начина размишљања. Добро, какве везе има љубав према својим прецима, коренима, народу, са мржњом према било коме…? Свако нормалан рећи ће да нема никакве. Да ли мене такве ствари спречавају да поштујем припаднике других народа…? Наравно да ме не спречавају.

Не разумем зашто највећи број људи који себе доживљавају као грађане или Југословене, у мом “србовању“ препознаје мржњу према било коме. Активан сам по интернету, мало блогујем, мало “фејсбучим“, понекад мрачим, понекад се шалим, углавном, највише лајем на звезде, али никада и нигде нисам позивао на мржњу, нисам је промовисао, нити икоме желео икакво зло. Ко пронађе тако нешто по свим тим мојим објавама, нека ми јави, признаћу да нисам у праву.

Многе ствари које моји неистомишљеници “априори“ сврставају у говор мржње, нису ништа друго до оно што се у нормалном свету зове “другачије мишљење“.

Набројаћу неколико примера…

Да, против сам даљег приближавања ЕУ. Некада сам и ја мислио да је то добар пут, али када сам упознао чињенице и упоредио их са стварним стањем око себе, схватио сам да је то чабар. Али, то је моје мишљење и мој став. Можете се сложити са тим или не, али не видим какве то везе има са мржњом…?

Да, сматрао сам да су кампање “И ја сам Шарли“ и она после када је био у питању терористички напад у Паризу лицемерне. Али, не видим какве везе то има са мржњом, напротив… Најближи мржњи у тим причама су терористи и карикатуристи Шарлија.

Да, против сам става да “треба прихватити реалност“. Ту “грађани“ одмах скоче са тврдњом: “Ето, гура нас у рат, он би да ратује…!“ И то је смешно, заиста. Када тражим еквивалент томе, пада ми на памет ситуација у којој сељаку неко на силу узурпира парче земље, при чему је тај неко близак властима и судији, и то у земљи у којој се закон баш и не поштује много. Сељак, признаћете, нема много шанси у тренутној реалности. Али, ако се реалност промени, мењају се и његове шансе. Мислите ли да ће сељак “прихватити реалност“ и поклонити то парче земље…? Неће. Макар уз шкргут зуба гледао како је обрађује јачи “баја“… Знате, само они који нису стицали могу тако лако да раскућују. Да ли вам ова прича имало мирише на рат, на физички сукоб и примену силе…? Ако кажете “да“ онда ви имате проблем са замишљањем насиља и рата, а не ја…

Да, против сам одржавања “Параде поноса“. Хомосексуалци су законом заштићенији од осталих, не видим сврху тог окупљања. Да ли ико нормалан из овог мог става може закључити да мрзим хомосексуалце…? Наравно да не. То је мој став. Можете да сматрате да је он погрешан, али да шири мржњу, као што најчешће тврде “грађани“…? Не, никако…

Да, сматрам да је Тито био мали Стаљин, да је побио све неистомишљенике које је могао, да је био диктатор. Више пута сам исказао своје неслагање са “Титоистима“… Да ли то значи да их мрзим…? Наравно да не. Побогу, па међу њима има неколико људи које сам баш зготивио временом.

Да, ја сам онај који се не слаже са “грађанином“ и “Југословеном“… Не слажем се, еј… Али их не мрзим… Пре ће бити да “грађанин“ и “Југословен“ мрзе мене него ја њих… Они су одабрали да омрзну своје корене. Ја сам одабрао да их волим. Можда се зато увек када поменем реч Србин, они прво сете мржње, не знам…

Али, то стварно нема везе са мном…

11 thoughts on “Стереотип”

  1. Знаш како… Они реч „националиста“ тумаче као „човек који мрзе све друге“. И то њихово тумачење, заиста нема везе са тобом!

    1. Их, до употребе разноразних термина који описују некога ко је привржен свом народу ја нисам ни стигао. То је посебна прича.

Ostavite odgovor

